Selecteer een pagina

Veel grote merken die op zoek zijn naar een alleszeggend logo, zouden er een moord voor doen. Weinig is zo herkenbaar als het geel, groen en wit met bollen van de Tour de France. Bovendien maken die drie truien de grootste wielerwedstrijd ter wereld ook zo kleurrijk, naast al die gesponsorde tenues die jaarlijks weer een andere tint geven aan de bonte stoet renners door het prachtige landschap van Frankrijk. Dit boek beschrijft de rijke geschiedenis van de Tour aan de hand van de shirts. Vermaarde ploegen als Festina, TI Raleigh, KAS en PDM zijn voor altijd verbonden aan hoge pieken en diepe dalen. Het heroïeke duel tussen Laurent Fignon en Greg Lemond, die met een verschil van slechts acht seconden werd beslist in het voordeel van de Amerikaan, was ook een gevecht tussen Super U en ADR. Miguel Indurain reed altijd met Banesto op de rug, Claudio Chiappucci is voor eeuwig verbonden met Carrera en Erik Breukink vooral met ONCE. Jan Ullrich herinnert iedere wielerliefhebber zich het liefst in het machtig mooie shirt van Bianchi, terwijl de Duitser toch het grootste gedeelte van zijn loopbaan rondreed in het magenta-wit van T-Mobile. Fabio Casartelli stierf in het roodblauw van Motorola en de grootheden Eddy Merckx en Chris Froome staan voor altijd voor Molteni en Sky. Claude Droussent was decennialang actief als journalist en leidinggevende bij onder andere Le Parisien, L’Équipe en Vélo. De Fransman is vergroeid met het wielrennen en schrijft tegenwoordig ook voor The Huffington Post.

Gerelateerde boeken:

De Muur 66 – september 2019

De Muur 66 – september 2019

Zonder vooropgezet plan is het herfstnummer van De Muur een zoektocht naar het fenomeen “talent’ geworden. Eén conclusie bij voorbaat: talent, daar word je mee geboren. Conclusie achteraf: talent pakt bij de een goed uit en bij de ander niet.

Strava beeindigt samenwerking met Relive

Strava beeindigt samenwerking met Relive

Strava heeft de samenwerking met Relive beëindigt. Het is niet langer mogelijk om je Strava ritten om te zetten in zo’n leuk filmpje. Dat vinden wij erg jammer. Hieronder de berichten van beide kemphanen en trek zelf je conclusie. 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wij versturen eens per twee weken een nieuwsbrief met een overzicht van de komende tochten en allerhande nuttige informatie voor de toerfietser.

Je hebt je succesvol ingeschreven.