Wie zijn de sponsors van de Tour de France-ploegen?
Een wielerploeg kost ongeveer tussen de pakweg 10 en 20 miljoen Euro per jaar. Het grootste gedeelte van dit budget wordt betaald door de hoofd- en naamsponsor van het team. Daarnaast heeft ieder wielerteam nog een groot aantal toeleveranciers als cosponsor aan zich verbonden. Een gemiddelde ploeg heeft wel zo’n 20 van dit soort cosponsors die voornamelijk producten leveren zoals auto’s, fietsbanden, bidons en andere noodzakelijke benodigdheden. In veel gevallen leveren deze bedrijven hun producten aan meerdere teams. Bij het wielrennen draait het echter voornamelijk om de hoofdsponsors van de teams. Dit zijn (in alfabetische volgorde) de teams en de bedrijven die schuil gaan achter de ploegen van de Tour de France van 2015.
Club Brugge.Quick Step is een van oorsprong Belgische producent van parket, laminaat en vinyl vloeren. Het bedrijf is nu in Amerikaanse handen en vormt een onderdeel van Mohawk Industries.
Opmerkelijk: de reden waarom Quick Step de wielerploeg sponsort is volgens het bedrijf vanwege de gemeenschappelijke waarden. Dit lijkt vergezocht als je bedenkt dat het om de waarden “innovatie”, “design” en “kwaliteit” gaat. Alleen de laatste waarde heeft iets met wielrennen te maken.
organisatie die medische apparatuur levert aan ziekenhuizen in ontwikkelingslanden.
doping voor het haar”. Erg gelukkig is Alpecin met deze slogan ook in het verleden niet geweest. Zo was het Jan Uhlrich die met de slogan “doping fur das haare” reclame maakte voor Alpecin.