In goede en kwade koersdagen – M. Heijl

Wat hebben wielersport en marketing met elkaar? Heel wat. Al bij de allereersteprehistorische wielerkoersen ontdekten brouwers, kranten en fietsconstructeurs de wielersport als een interessant platform om hun product te profileren. Het profiel van sponsors en andere commerciële belanghebbenden veranderde met de jaren, maar het belang van marketing in de wielersport bleef altijd prominent aanwezig.In In goede en kwade koersdagen schetst Marko Heijl de geschiedenis van hethuwelijk tussen wielersport en marketing. Met alle rechten en plichten, met alle wederzijdse voor- en nadelen, met de klassieke sponsorverhalen, maar ook met de vele, sappige anekdotes.
Pagina's: 135
Uitgever: Arko Sports Media BV
Verschijningsdatum: 04/2011
ISBN:
No results found.
Recensie boekbespreking van In goede en kwade koersdagen
Op dit moment wordt dit boek gelezen door een van onze recensenten. Na lezing volgt hier een recensie annex boekbespreking.

Recensent, Wielertochten.nl

Onlangs uitgekomen wielerboeken…

Anquetil alleen – Paul Fournel

Anquetil alleen – Paul Fournel

In deze originele biografie van een complex personage, combineert Fournel het verhaal van Anquetils leven met scènes uit dat van zichzelf
Regenboog – Julian Alaphilippe

Regenboog – Julian Alaphilippe

In Regenboog wordt wielrenner Julian Alaphilippe gevolgd tijdens het jaar dat hij van regenboogtrui naar regenboogtrui koerste. Een indringend portret van dit Franse wielerfenomeen
Ride

Ride

Wielerboek met 100 fantastische fietstochten. Geselecteerd door ervaren fietsjournalisten, onder wie doorgewinterde bikepackers en gelauwerde koersrijders.
De Val – Matthias M.R. Declercq

De Val – Matthias M.R. Declercq

De val van Matthias M.R. Declercq reconstrueert op indringende wijze het leven van vijf jonge renners. Een groots verhaal over wielrennen, maar nog meer over vriendschap en volwassen worden.