Selecteer een pagina

Onder de naam TUI Sports biedt TUI een groot aantal wielerreizen aan. Je kiest zelf welke Gran Fondo, toertocht of Challenge je deel gaat nemen. Kies voor Le Marmotte, Parijs-Roubaix, Ventoux, Ronde van Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik of de Dolemietenmarathon.

Rijden jij en je fietsmaatjes straks door prachtige landschappen met legendarische beklimmingen of ga je voor de wegen waar de profrenners in datzelfde weekend over gaan? Wees er wel op tijd bij want bijvoorbeeld de Dolemieten Marathon is bijvoorbeeld al uitverkocht.

De reizen van TUI Sports zijn inclusief gegarandeerde startbewijzen en een speciale blessureverzekering.

TUI tips voor een goede voorbereiding

Een goede voorbereiding is het halve werk. TUI Sports zet de belangrijkste tips voor je op een rijtje:

  • Bereid je goed voor, zorg dat je voldoende trainingskilometers gemaakt hebt.
  • Zitten er uitdagende beklimmingen in het parcours? Maak dan voldoende klimkilometers.
  • Start de rit niet te hard. Het is belangrijk je rit goed in te delen.
  • Eet en drink geregeld: je lichaam heeft voeding en (sport)drank nodig als brandstof. Begin op tijd en eet en drink elke 15 minuten kleine beetjes.
  • Houd het weerbericht in de gaten, de dagen voorafgaand aan het evenement. Zorg dat je voldoende kleding bij je hebt voor wisselende weersomstandigheden. Kleed je niet te warm, maar houd er wel rekening mee dat – zeker in de bergen
  • Het weer om kan slaan. Een regen- of windjack in je achterzak is een slimme zet.
  • Tijdens een afdaling kan het erg koud zijn. Neem bijvoorbeeld een regen- of windjack mee.
  • Laat je vooraf sportmedisch keuren. Voor sommige evenementen heb je een doktersattest nodig. Je huisarts of een Sport Medisch Adviescentrum weten alles over sportmedische keuringen.

Veiligheid & tips

Safety First! Tijdens onze reizen doen we er alles aan om je veiligheid te garanderen. En die van de mensen om je heen.

  • Een valhelm is verplicht. Gebeurt er een ongeval en draag je geen helm, dan ben je niet verzekerd.
  • Neem je je eigen fiets mee? Laat deze dan vooraf nakijken bij een racefietsspeciaalzaak. Zorg dat de versnellingen goed afgesteld staan en vervang eventueel je remblokken en (buiten)banden.
  • Neem altijd reservemateriaal mee (pompje, 2 binnenbanden, bandenlichters & een inbusset)
  • Zorg dat je fiets over voldoende kleine versnellingen beschikt, zodat je soepel kunt klimmen. Een minimum aan te raden versnelling is een compact 34×27 of een triple met 30×25.
  • Blijf altijd op de juiste weghelft, respecteer de verkeersregels en neem geen uitzonderingspositie in.
  • Respecteer overige weggebruikers, natuur en milieu. Gooi géén afval (verpakkingen van sportvoeding, binnenbanden, etc.) op de openbare weg maar bewaar dit in je achterzakje of gooi het in de vuilnisbakken langs de weg.