Alle boeken over wielrennen!

In goede en kwade koersdagen – M. Heijl

Wat hebben wielersport en marketing met elkaar? Heel wat. Al bij de allereersteprehistorische wielerkoersen ontdekten brouwers, kranten en fietsconstructeurs de wielersport als een interessant platform om hun product te profileren. Het profiel van sponsors en andere commerciële belanghebbenden veranderde met de jaren, maar het belang van marketing in de wielersport bleef altijd prominent aanwezig.In In goede en kwade koersdagen schetst Marko Heijl de geschiedenis van hethuwelijk tussen wielersport en marketing. Met alle rechten en plichten, met alle wederzijdse voor- en nadelen, met de klassieke sponsorverhalen, maar ook met de vele, sappige anekdotes.

M. Heijl

Auteur

Pagina's: 135
Uitgever: Arko Sports Media BV
Verschijningsdatum: 04/2011
ISBN:
Recensie boekbespreking van In goede en kwade koersdagen
Op dit moment wordt dit boek gelezen door een van onze recensenten. Na lezing volgt hier een recensie annex boekbespreking.

Recensent, Wielertochten.nl

Onlangs uitgekomen wielerboeken…

Het duel

Het duel

Het duel van Wiep Idzenga vertelt over wielrenners Mathieu van der Poel en Wout van Aert, de twee jonge sportmannen die op ieder vlak elkaars tegenpool zijn.
Matthieu van der Poel

Matthieu van der Poel

Lees in het allereerste boek over wielrenner Mathieu van der Poel van schrijver Mark de Bruijn hoe 'MvdP' een fenomeen werd.
Vaders en zonen in de wielersport – Fred van Slogteren

Vaders en zonen in de wielersport – Fred van Slogteren

Geïnspireerd door het succesverhaal van Mathieu van de Poel, zoon van een beroemde wielrenner en kleinzoon van een nog veel beroemdere opa gaat Fred van Slogteren na hoe door zijn eigen vader zijn passie voor de wielersport is ontstaan.
De Raboploeg – Maarten Kolsloot

De Raboploeg – Maarten Kolsloot

In het boek de Raboploeg van Maarten Kolsloot horen we van vergeten renners en gebroken dromen, maar ook van bekende coureurs als Michael Boogerd en Michael Rasmussen.